• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?


  • Totalt antal röstare
    28
P

Pelle005

Gäst
Poäng: 0
Hej

Jag har en fråga . Ser bankerna var jag har mina blancolån idag ? Eller ser dom bara att jag har t.ex 300000 i blancolån eller ser dom exakt vilka banker jag har lånen hos ??

Tänker att det kanske ser bättre ut om du har 2 lån hos storbanker t.ex Seb och Ikanobank än att du har 5 olika lån hos t.ex credigo , thorn och några andra småutlånare .

Hoppas du förstår hur jag menar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Hej Lån Expert!

Jag hoppas du kan hjälpa mig med mitt knepiga fall. Jag har skulder som idag uppgår till ca 600 000 kr fördelat på 6 st blancolån. Jag skulle vilja samla 3 st av dessa med ett samlingslån på 200 000kr . De 3 lånen jag vill lösa kostar mig ca 8000 kr/månad. Jag skulle få ner denna kostnad till under 3000kr/ månad om någon bank bara ville bevilja mig. Men det verkar kört. Samtliga banker anser att jag har alldeles för hög belåningsgrad. Min inkomst uppgår till ca 306 000/år vilket innebär att skulderna är dubbelt så höga som lönen. Dock har jag ett helt okej UC betyg på 1.6 % och inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. Har du något tips på vad jag kan göra eller vem jag kan vända mig till?

@JT26 Kommer vara i samma situation ungefär nästa år. Vilka banker har du sökt hos? Är det bara storbanker?
 
J

Jonazz

Gäst
Poäng: 0
Hur påverkar överskott / underskott av kapital?
Visst borde ett överskott av kapital vara en fördel för att bli beviljad lån?
Eller stirrar man blint på UC- scoren ?

//J
 

Annika

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag har ett litet överskott av kapital och finfin score. Men fick nej. Så jag vet inte om man kan säga en sak har avgörande betydelse så. Utan är nog kombinationen av flera tillräckligt bra saker som är tricket, inte en - två saker ensamt?
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jag har skulder på cirka 250 000 som syns i min uc. I nuläget en uc score på 21,2 men har tänkt att vänta ut till sista september då jag endast kommer ha 11 ff kvar o då borde scoren bli bättre också. Behöver samla ihop till ett större lån för att bli av med massa skitlån som kostar mig skjortan. Är Lendo bäst att söka hos då och tror ni jag blir beviljad? Har hos bank norwegian idag på cirka 35000 också så vet inte om de skulle godkänna mig för en höjning med de förutsättningarna.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Jag har skulder på cirka 250 000 som syns i min uc. I nuläget en uc score på 21,2 men har tänkt att vänta ut till sista september då jag endast kommer ha 11 ff kvar o då borde scoren bli bättre också. Behöver samla ihop till ett större lån för att bli av med massa skitlån som kostar mig skjortan. Är Lendo bäst att söka hos då och tror ni jag blir beviljad? Har hos bank norwegian idag på cirka 35000 också så vet inte om de skulle godkänna mig för en höjning med de förutsättningarna.

11 ff är väldigt många
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jo jag vet ju att det är det dessvärre men undrar ändå om det kan finnas en liten chans?
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Kollade precis i kivra för att se när jag ansökte om NW lån och hade 8,9 i risk och 17(!!!!) dock så var alla runt 9-11 månader gamla. Men blev beviljad de ja sökte på, 65000kr och kunde välja 85000kr om ja ville istället.
Så ingenting är omöjligt. Tro mig. Ja blev chockad. Men tack vare de lånet och med att vänta ut resterande förfrågningarna så ligger jag nu på risk 0,8 och inga kreditkort utan bara bolån och ett blancolån :)
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Ok kanske kan finnas en minimal chans då. Är det värt att söka Lendo först eller ska jag ta BN? Mina förfrågningar är sedan i maj så det är ju inte jättelängesen. Dum som man är så tänker man ju sig inte för när man har en akut situation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp